RENAULTS FREMTIDIGE NYTTEKJØRETØY

Renault fornyer det urbane nyttekjøretøyet.

Med en ny helelektrisk plattform, produsert i Europa, er løsningene våre mer kompakte, smidige og romslige.

Hypertilkoblet og skalerbar – våre fremtidige elektriske nyttekjøretøy er designet med programvare i sentrum, takket være SDV-teknologien "Software Defined Vehicle".

Kommer 2026

tilkobling og intelligens

Et operativsystem koblet til Cloud² styrer og analyserer data for å hjelpe kjøretøyene med å utvikle seg gjennom hele livssyklusen og berike dem med nye funksjoner og tjenester.

prediktivt vedlikehold

Takket være beregningskapasiteten i SDV¹-teknologien kan normalt slitasjemønster for enkelte deler overvåkes i sanntid. Fjernbasert diagnostikk kan brukes til å forutse vedlikeholdsbehov og gjøre justeringer for å optimalisere kostnader og kjøretøyets tilgjengelighet.

din bedrift, ditt tilpassede kjøretøy

Kjøretøy utstyrt med SDV¹-teknologi har tilgang til applikasjoner tilpasset spesifikke yrker, som kjøletransport, medisinsk- og sikkerhetstransport, eller sanntidslogistikk gjennom geolokalisering og georeferering.

1kjøretøy designet rundt programvare
2datasky

forenklet kjøring

en ny generasjon motorer

Renault Trafic, Goelette og Estafette er bygget på samme plattform og utstyrt med motorer av en ny generasjon for mer effektive nyttekjøretøy. To batterialternativer er tilgjengelige: ett for langdistansesjåfører med en rekkevidde på 450 km¹, og ett for bedriftskunder som hovedsakelig jobber i byområder.

hurtiglading

Den nye 800 V-teknologien er den første av sitt slag for et nyttekjøretøy i Europa. Den muliggjør raskere lading som forenkler hverdagen: batteriet går fra 15 til 80 % kapasitet på under 20 minutter².

smidig og kompakt

Forenklet manøvrering og parkering sparer tid for bedriftskunder. Med den nye helelektriske plattformen tilbyr Renault Trafic og Goelette E-Tech electric en svingradius på 10,3 meter – identisk med Renault Clio.

1venter på WLTP-godkjenning på Renault Trafic E-Tech electric
2på DC-hurtigladestasjoner

nye Renault Trafic E-Tech electric

Med dimensjoner som er optimalisert for tilgang til alle typer parkeringsplasser er nye Renault Trafic designet for bruk i et urbant miljø. Bilens lasterom tilbyr et lastevolum på 5,1 m3 i L1-versjonen og 5,8 m3 i L2-versjonen.

høyde
1,9 m

rekkevidde inntil
450 km

et navn som er synonymt med suksess

Renault Trafic, lansert i 1980, har siden satt standarden i lett varebil-segmentet. Byggende på sin lange arv leder dette fjerde generasjons 100% elektriske kjøretøyet an i en teknologisk revolusjon. Bilens brukbare volum har blitt optimalisert i forhold til bilens eksterne fotavtrykk. Dens moderne identitet er forsterket av en høyteknologisk lyssignatur og et dashbord bestående av 10" og 12" skjermer. 

Renault Estafette E-Tech electric

Renault Estaffette er ergonomisk og lettkjørt, perfekt egnet til urbane miljøer. Skyvbare sidedører og en vertikal gardinport bak gjør lasting lett og sikkert. Varebilens høyde lar en 1,90 m høy sjåfør stå helt oppreist.

høyde
2,6 m

lengde
5,27 m

ikonisk

Renault Estafette, født på 60-tallet, gjør en comeback med en elektrisk drivlinje og revolusjonerer nok engang varebil-verdenen i en urban og høyteknologisk drakt. Bilens størrelse gjør den lett å manøvrere i bymiljøet. Ved et enkelt knappetrykke åpnes den innvendige døren til varerommet automatisk og nødblinken aktiveres.

Renault Goelette E-Tech electric

Renault Goelette er tilgjengelig i tre versjoner: chassis-cab, stor lastekapasitet og tippbil – tilpasset et bredt spekter av bruksområder. Denne praktiske fleksibiliteten gjør det mulig å tilpasse chassiset etter din bedrifts behov.

maksimal nyttelast
1,4 tonn

maksimalt lastevolum2
15 m3

allsidighet siden 1956

Renault Goelette var solid, modulær og slitesterk – og vil fortsette å være det. Modernisert med en elektrisk motor, er Renault Goelette chassis-cab-versjonen av Renault Trafic, som møter de spesifikke behovene til bedriftskunder. Med et utvalg fabrikkonverteringer og et nettverk av Renault Pro+-sertifiserte karosseriverksteder kan den tilpasses enhver bruk.

1venter på WLTP-godkjenning
2versjon med hevet førerhusgulv

motta nyheter fra Renault

Hold deg oppdatert på de nyeste modellene, tilbudene og innovasjonene fra Renault. Registrer deg nå, og få eksklusive oppdateringer rett i innboksen!

*
*

Hva vil du få nyheter om?

Laster...